نصب اسپیس فریم

نصب سازه اسپیس یک امر تخصصی میباشد. نصب اسپیس فریم حتما باید توسط افراد مجرب و کار آزموده انجام گردد.با توجه به این که افرادی که میخواهند نصب را انجام دهند باید آموزش نصب را دیده باشند.در این مقاله آموزشی قصد داریم تا شما را با نحوه نصب و موارد ایمنی آن آشنا سازیم.برای بهره گیری از تجربیات ما تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

اقلام مورد نیاز جهت اجرا

در مرحله اول برای انجام نصب شما باید دارای ابزار های لازم باشید.این ابزار و تجهیزات شامل موارد زیر میباشد:

۱ – آچار اسپیس

۲- آچار شماره ۱۰ یکسر تخت یکسر رینگ

۳ – بست اسپیس یا همان اتصال اسپیس

۴ – پیچ آلن شماره ۶*۴۰

۵ – مهره شماره ۶

مراحل نصب اسپیس فریم

شما برای نصب اسپیس باید مراحل زیر را انجام دهید.ما سعی نموده ایم این مراحل را به صورتی ساده بیان نماییم.شما با مطالعه این مقاله به آسانی میتوانید سازه را نصب نمایید.

اسپیس فریم‌ها سازه‌هایی هستند که از قرارگیری اشکال هندسی تکراری در کنار یکدیگر پدیدار شده‌اند و نصب اسپیس فریم نمایشگاهی به دانش و تجربه‌ی بسیاری نیازمند است و نباید توسّط افراد غیر متخصص انجام شود. در ادامه قصد داریم تا تعدادی از نکات مربوط به نصب اسپیس را عنوان نماییم و اطّلاعات مفیدی را در این زمینه به شما عزیزان ارائه دهیم.

نصب اسپیس فریم نمایشگاهی چیست؟

اسپیس فریم‌ها سازه‌های سبک و با دوامی هستند و سرعت برپا شدن نمایشگاه‌های ‌مختلف را تحت تاثیر قرار داده‌اند. امروزه با تولید اسپیس فریم‌ها در انواع و شکل‌های مختلف امکان اجرای طرح‌های مختلف نیز فراهم شده است و نصب اسپیس فریم با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد. این سازه‌ها در عین سبک بودن از مقاومت و دوام بالایی نیز برخوردار هستند و مناسب بودن قیمت آن‌ها نسبت به سایر سازه‌های قابل استفاده در نمایشگاه باعث گردیده است تا بسیاری از نیازمندان به غرفه‌‌های نمایشگاهی استفاده از این ساختار‌ها را ترجیح دهند. نصب اسپیس فریم فرایندی پیچیده و تخصصی محسوب می‌شود و عدم رعایت نکات فنّی می‌تواند کیفیّت نتایج بدست آمده را به میزان قابل توجّهی کاهش دهد و مشکلات فراوانی را ایجاد نماید. برای نصب اسپیس فریم نمایشگاهی از بست‌ اسپیس فریم استفاده می‌شود که امکان نصب سریع این ساختار‌ها به یکدیگر و ایجاد اشکال مختلف را به راحتی فراهم می‌کند. این بست‌ها نیز در انواع و سایز‌های مختلفی وجود دارند و متخصصین نصب اسپیس بر اساس ارزیابی خود از شرایط غرفه به سراغ گزینه‌های مورد نیاز خود می‌روند و از آن‌ها برای نصب اسپیس فریم نمایشگاهی استفاده می‌کنند. 

در رابطه با نصب سازه‌های نمایشگاهی بهتر است به این نکته توجّه داشته باشید که این سازه‌‌ها در انواع مختلفی وجود دارند و می‌توان از مواد اوّلیه و الگوهای طرّاحی متفاوتی برای ساخت آن‌ها استفاده کرد و انتخاب نوع الگو و نوع مواد اوّلیه باید تحت نظر متخصصین در این زمینه انجام شود. در کل، نصب اسپیس فریم با کمک نصّاب‌های با تجربه و حرفه‌ای در مدّت زمان کوتاهی انجام خواهد شد و قرارگیری این ویژگی در کنار سایر موارد ذکر شده باعث شده است تا اسپیس فریم‌ها به گزینه‌ای ایده‌آل برای نصب سازه‌های نمایشگاهی تبدیل شوند.

پوشش اسپیس فریم را متناسب با نیاز‌های مشتری انتخاب نمایید:

اسپیس فریم‌ها انطباق و هماهنگی مناسبی را با پوشش‌های مختلف دارند و می‌‌توان از چادر، ایرانیت و یا حتّی الیاف کامپوزیتی برای پوشاندن آن‌ها استفاده کرد و نصّاب اسپیس فرم نمایشگاهی گزینه‌های مختلفی را در اختیار دارد. با این حال، توجّه به نیاز‌های مشتری قبل از نصب اسپیس فریم و پوشش آن از اهمیّت بسیاری برخوردار است و مواردی همچون شرایط آب و هوایی و سرپوشیده بودن و یا نبودن نمایشگاه نیز باید در این زمینه در نظر گرفته شوند. از آن‌جایی که احتمال بارش باران در نمایشگا‌هایی که در فضای باز برگزار می‌شوند وجود دارد، باید در هنگام انتخاب پوشش اسپیس فریم برای غرفه‌هایی که در فضای باز برگزار می‌شوند گزینه‌های ضد آبی همچون: چادرهای ضد آب، ایرانیت و … را در نظر گرفت تا مشکلی برای غرفه داران ایجاد نگردد. توجّه به این موارد قبل از نصب اسپیس فریم بسیار مشکل گشا خواهد بود و چنانچه غرفه‌های نمایشگاهی دارای اتّصال فیزیکی با یکدیگر هستند باید این نکات را برای تمامی آن‌ها رعایت کرد تا کیفیّت فرایند نصب اسپیس فریم نمایشگاهی دچار کاهش نشود.

پس از نصب اسپیس فریم نمایشگاهی باید از راهکار مطمئنی برای افزایش مقاومت بنا در برابر باد استفاده کرد:

وزش باد‌ یکی دیگر از مشکلاتی است که نصب اسپیس فریم در فضاهای باز را پیچیده‌تر می‌کند و باید از روش‌های مناسبی برای افزایش مقاومت سازه در برابر وزش باد‌های موسمی استفاده کرد. استفاده از طناب‌ و یا سیم بکسل برای متّصل کردن ستون‌های سازه‌های اسپیس فریم به زمین ایده‌ی خوبی برای افزایش مقاومت غرفه‌های بزرگ می‌باشد ولی بهتر است به این نکته توجّه نمایید که می‌توان با از بین بردن فاصله‌ی فیزیکی میان غرفه‌های نمایشگاهی و استفاده از دیوار مشترک برای ساخت این سازه‌ها این مشکل را به راحتی برطرف کرد و استفاده از طناب برای افزایش مقاومت سازه پس از نصب اسپیس فریم تنها در شرایطی الزامی است که سازه‌ها با یکدیگر فاصله دارند و یا اینکه ارتفاع سقف بیشتر از حالت عادّی می‌باشد و احتمال سقوط بنا وجود دارد.

آیا فرایند نصب اسپیس فریم در نمایشگاه‌های سرپوشیده با نمایشگاه‌های فضای باز متفاوت است؟

نصب اسپیس فریم دارای اصول و قواعد خاصّی می‌باشد و این قواعد باید در تمامی شرایط اجرا شوند ولی در کل، نصب سازه‌های نمایشگاهی در مکان‌های سرپوشیده راحت‌تر است و در این مواقع نیازی به رعایت نکات ایمنی شدید و دقیق برای مقابله با شرایط جوّی وجود ندارد.

پیمایش به بالا