ابعاد اسپیس فریم

ابعاد اسپیس فریم بستگی به این دارد که برای چه مصرفی و برای چه مکانی می‌خواهید آن را بنا و نصب کنید. در واقع این نیاز مصرف کننده برای سازه‌های مختلف است، که ابعاد و سایزهای آن را تعیین می‌کند. برای ساخت و تولید این محصول از جوش گاز CO2 (گاز کربن دی اکسید) استفاده شده است.اندازه سطح مقطع این محصول ۱۵ میلی متر در ۱۵ میلی متر می‌باشد.ابعاد اسپیس فریم نمایشگاهی با توجه به نوع ساخت و تولید این محصول میباشد. اسپیس استقامت و مقاومت بالایی را برای ساخت و برپایی انواع سازه‌ها، از خود نشان می‌دهد.ابعاد استاندار اسپیس فریم به قدری متنوع میباشد که به راحتی میتوان هر سازه ای را ساخت.وزن اسپیس نسبت به دیگر مصالح سبک تر میباشد. به کمک این محصول می‌توان انواع غرفه‌های نمایشگاهی در طرح و اندازه‌های مختلف را برپا نمود، چرا که اندازه‌ها و ابعاد استاندارد اسپیس ها دارای تنوع فراوانی است.

با توجه به ابعاد و اندازه‌های متنوعی که دارد می‌توان غرفه‌های نمایشگاهی را در کمترین زمان ممکن به سادگی نصب و برپا کرد.با استفاده از ابعاد استاندارد اسپیس به راحتی میتوان انواع سازه نمایشگاهی را ساخت.

فهرست مطالب

ابعاد اسپیس فریم ها که در هر اندازه و مقیاسی که ساخته می‌شوند، باید دارای استانداردهای خاصی باشند. به طور مثال می‌بایست تمامی آن آبکاری و گالوانیزه شده‌ی نقره‌ای باشد. ای قابلیت را داشته باشد که به وسیله اتصالات و بست‌های اسپیس فریم مخصوص آن و استاندارد بسته شود. این محصول دارای رنگ بندی متنوعی نیز می‌باشد. می‌توان آن را با توجه به نوع و فضایی که قرار است استفاده شود، تهیه کرد. ابعاد اسپیس در اندازه‌های متفاوت از ۱۵ سانتی متر تا ۴ متری ساخته و تولید می‌شود. می‌توان از این فریم‌ها و سازه‌ها برای برپایی انواع قاب بنر، غرفه، مجلس و غیره استفاده کرد. برای مثال اگر بخواهیم یک سازه برای غرفه‌ سازی نمایشگاهی در ابعاد ۳ در ۴ بسازیم، به اسپیس فریم‌هایی به اندازه و ابعاد زیر نیاز داریم:

۴ عدد اسپیس فریم در اندازه ۴ متری
۴ عدد به اندازه ۲ الی ۳ متری
۴ عدد ستون در اندازه ۳ الی ۳ و نیم متری

ابعاد اسپیس فریم

وزن اسپیس فریم

وزن اسپیس فریم با توجه به طول و اندازه اسپیس فریم نمایشگاهی تعیین میگردد. با توجه به طول سازه هرچه مقدار آن بیشتر باشد وزن اسپیس نیز بیشتر میگردد. وزن اسپیس فریم با توجه به نوع ساخت آن پایین میباشد.به طور تقریبی میتوان گفت وزن ۱ متر اسپیس تقریبا ۳ کیلوگرم میباشد.

ابعاد اسپیس فریم نمایشگاهی

با توجه به نوع کاربری این نوع اسپیس که در صنعت نمایشگاه میباشد ابعاد اسپیس فریم نمایشگاهی مطابق با ابعاد غرفه ها میباشد.ابعاد استاندارد اسپیس فریم نمایشگاهی به صورتی میباشد که با آن میتوان انواع غرفه را ساخت.در ذیل اندازه های پر کاربد در صنعت نمایشگاه را برای شما آورده ایم:

اسپیس فریم
اسپیس فرم ۱۵ سانتی اسپیس فرم ۳۰ سانتی
اسپیس فرم ۳۳ سانتی اسپیس فرم ۵۵ سانتی
اسپیس فرم ۶۰ سانتی اسپیس فرم ۷۰ سانتی
اسپیس فرم ۱ متری اسپیس فرم ۱٫۳۳ متری
اسپیس فرم ۱٫۷ متری اسپیس فرم ۲ متری
اسپیس فرم ۲٫۴ متری اسپیس فرم ۲٫۷ متری
اسپیس فرم ۳ متری اسپیس فرم ۳٫۶ متری
اسپیس فرم ۳٫۶۶ متری اسپیس فرم ۳٫۷۰متری – اسپیس فرم ۴ متری

در مورد اندازه و ابعاد اسپیس فریم، میتوان به اتصال آنها به یکدیگر اشاره کرد .این اتصال بوسیله بست و اتصالات انجام می گردد. اتصال راحت یکی از قابلیت‌های آن به شمار می‌رود. این محصول با طیف وسیعی از ابعادی که دارد، شامل قابلیت‌های بسیاری می‌شود. در هنگام خرید و یا اجاره اسپیس فریم‌ ها باید به ابعاد آن توجه کرد که دارای اهمیت است، بنابراین از قبل می‌بایست اندازه محل و ابعادی که قرار است سازه برپا شود را در نظر گرفت. در ساخت این محصول مفتول به عنوان خاموت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همان طور که گفته شد، ابعاد اسپیس فریم در هر اندازه‌ای که باشد، آبکاری شده به رنگ نقره‌ای است. در حقیقت این روش آبکاری باعث می‌شود که این محصول دارای مقاومت بیشتری برای ساخت انواع سازه‌ها باشد. همچنین باید توجه داشت این محصول نسبت به داربست متفاوت طراحی و ساخته شده است. برای مثال اسپیس فریم‌ ها در نهایت مانند شکل‌های هندسی منظم هستند اما داربست‌ها فقط دارای یک شکل بوده و تنها یک لوله با ضخامت دیده می‌شود. شایان ذکر است که امروزه این محصول به شکل دو نوع صاف و منحنی تولید شده و به بازار عرضه می‌شود.

لوله اسپیس

خوب است بدانیم که ابعاد اسپیس‌ها در هر دو نوع و مدل در اندازه‌های مختلف و متنوع ساخته می‌شوند. همچنین در ساخت و طراحی هر دو مدل، اصول و استاندارد های لازم برای تولید و مصرف آن به بهترین نحو رعایت شده است. در واقع مقاومت و ساختار کلی و کاربرد آن‌ها بدون کوچک‌ترین مشکلی تعبیه شده است. لازم به ذکر است که با فاصله‌های مشخصی چندین پایه به شکل مربع جوش شده است. رکابها در مقاوم سازی این اسپیس ها نقش مهمی دارند. رکابها در واقع نقش نگهدارنده را دارند که به تحمل بار کمک شایانی می‌کند. قطر لوله اسپیس به ضخامت ۹ میلی متری تا ضخامت به قطر ۱۲ و نیم میلی متری استفاده شده است. همچنین در ساخت آن از سیم‌هایی کمک گرفته اند که ضخامت آن ها از ۴ میلی متری تا ۶ میلی متری می‌باشد.

همان طور که گفته شد ابعاد اسپیس فریم استاندارد از ۱۵ سانتی متر تا ۴ متر در در بازار موجود می‌باشد. در حقیقت این تنوع در اندازه‌ ها و ابعاد باعث می‌شود که خریداران آن و کسانی که می‌خواهند غرفه‌های مختلف را برپا بکنند، قدرت انتخاب بیشتری داشته باشند. در واقع این دسته سازه ها و فریم ها به صورت استاندارد و بر مبنای مصرف‌های مختلفی که دارند تولید و به بازار عرضه می‌شوند. البته قابل ذکر است که در برخی موارد اندازه‌ های سفارشی نیز ساخته می‌شود که بنا به درخواست مصرف کننده در اندازه های مختلف ساخته می‌شوند. حال می‌خواهیم به بررسی انواع ابعاد آن که به صورت استاندارد به بازار عرضه می‌شود، بپردازیم.در حال حاضر شرکت اسپیس سازان تعیین کننده ابعاد استاندارد اسپیس فریم در سطح کشور میباشد.

اندازه های رایج

گفتیم که ابعاد اسپیس هایی که به صورت استاندارد عرضه می‌شوند بین ۱۵ سانت تا ۴ متر می باشد. از این رو به ۳ گروه به اندازه های ۳ الی ۴ متری، ۱ الی ۳ متری و زیر ۱ متر تقسیم می‌شوند.

یکی از معمول‌ترین و رایج ترین ابعاد اسپیس فریم، مقیاس ۳ الی ۴ متری می باشد. در این مقیاس اسپیس هایی به ابعاد ۴ متری، ۳٫۷ متری، ۳٫۶ متری و اسپیس های ۳ متری در بازار موجود می باشد.
از دیگر ابعاد استانداردی که مخاطبین و غرفه داران برای ساخت و بنای غرفه های نمایشگاهی از آن بهره می برند، اسپیس هایی در اندازه و ابعاد بین ۱ الی ۳ متری می باشد. در واقع در حالت استاندارد این اسپیس ها در اندازه های ۲٫۷ متری، ۲٫۴ متری، ۲٫۳ متری، ۲ متری، ۱٫۷ متری، ۱٫۳ متری واسپیس هایی با ابعاد و اندازه های ۱ متری تولید و روانه بازار می شوند.
دسته ی دیگری از این ابعاد هستند که طول آن ها به زیر یک متر می رسد. این دسته از اندازه ها و ابعاد اسپیس ها که در ساخت و بنای نمایشگاه ها استفاده می شوند، بیشتر برای شکیل کردن سازه و زینت بخشیدن به آن به کار می روند. در واقع این ابعاد برای این منظور ساخته می شوند که متناسب با فضا آن را زیباتر کنند. با توجه به چیزی که گفته شد این ابعاد در حالت استاندارد به اندازه های ۷۰ ، ۶۵، ۶۰، ۵۰، ۴۵، ۳۴، ۳۰ و ۱۵ سانتی متری تولید و ساخته شده و به بازار عرضه می گردند.
لوله اسپیس در تمامی ابعادی که گفته شد، دارای حالت های استانداردی است.برای ساخت این سازه از مواد اولیه لوله استفاده میگردد.هرچه ضخامت لوله بیشتر باشد وزن سازه بیشتر میشود.با در نظر گرفتن قطر لوله و ضخامت مسوار میتوان به وزن سازه پی برد. به طور مثال آبکاری و گالوانیزه شده ی نقره ای می باشند.برای اطلاعات دقیق تر در این زمینه به صفحه اینستاگرام اسپیس گستر مراجعه نمایید.

پیمایش به بالا